måndag 12 augusti 2013

HALLÅ! Här är jag igen

Så här såg det ut på terrassen till en campingstuga på Jylland, Danmark, under helgen. Lagom stökigt, när man har kul.
Far, svärfar och farfar fyllde mäktiga 67 år. Det var jag det. 
MFF-tallrikar, kaffe, skvättar med vin, whisky och babyvälling till lilla Liv, snart 6 månader gammal. 
Och som kronan på verket;
En praktfull dansk gräddtårta med kul svensk text. Beställd av svärdöttrarna, Linda och Maria, hos Palle (Pa med pilen, Palle-för oss som minns ett danskt TV-program under stenåldern). 
Att sedan MFF slog AIK med 1-0, blev liksom en naturlig följd av det hela. 
Nu vet ni varför bloggen vilat still en längre tid. Jag har varit på resa med hela min stora härliga familj. Rensatt hjärnan och varit helt nedkopplad från datorer, mobiler, TV och tidningar. Bara myst.
Det var så skönt, att när jag kom hem var min stationära dator internetstendöd. 
Så i stället för att blogga, får jag ut och jaga en ethernetkabel, för att kunna bli uppkopplad igen. Jag MÅSTE arbeta med en STOR skärm. Detta pluttande håller inte.
Till dess.
Håll ut!


ALARM! 
Har nu varit och fixat en s k ethernetkabel. Elgiganten. 89 spänn. Ingen kontakt ändå. Kan det vara modemet som trasslar? Någon som fattar?

Inga kommentarer: