lördag 24 augusti 2013

Löjtnant Sturesson från pansartrupperna vann slaget om KAKBURKEN!

Det här är Lommabon Pär Sturesson, löjtnant i pansartrupperna som står och gör honnör i min Täppa med kakburken i näven. 
Ni vet mammas kakburk som jag skrev om i bloggen i onsdags. Även om Pär Sturesson i dag är en pensionerad krigare från P7, Revingehed, så är han alldeles på riktigt. 
När Pär läste om kakburken på bloggen och att jag skänkte bort plåtlådan, var han snabb som stridsfordon 90 i svängarna. 
Snart stod han i min Täppa och snodde åt sig kakburken. För fler var på gång, men Pär var först, gammal krigare som han är.
”Jag samlar på retroprylar från förr i tiden. Nu har jag och min kvinna köpt en sommarstuga och håller på att inreda den med vintage från 1940-och 50-talet. Din kakburk passar perfekt in. Härligt,” säger Pär och är lika glad som general Rokossovskij, när Röda Armen krossade tyskarna i världens största pansarslag vid Kursk. 
I rena rama glädjeyran från min sida, fick Pär en bonusburk på köpet. 
På locket står det, "kärnkaffe god arom". 
Lyckan i Täppan total. 
F d löjtnant Pär Sturesson hivade upp mammas kakburk som en champions league-pokal och inget öga var torrt. 
Det var väl en underbar liten söt story om en helt vanlig kakburk.
Långt borta från krigets fasor.
Skönt det.

Inga kommentarer: