tisdag 2 juli 2013

Pia i våra hjärtan

Det här är Pia. Hon är chef för Apotek Hjärtat i Lomma. 
De flesta Lommabor hämtar ut sina mediciner hos Pia. Jag har själv fått levererat 10 000-tals piller av henne. 
Tack vare allt pillerdrillande har vi lärt känna varandra ganska väl. I bland när jag hämtat ut en säck mediciner har Pia sagt med ett leende: 
”Rockbäck, det blev mycket denna gången”.
Pia är nämligen alltid glad och tillmötesgående. Det är inte alla medmänniskor som är det. Därför hoppade jag till i TV-soffan, när Pia plötsligt dök upp i TV:s reklamkanaler och drog trassliga namn på mediciner. 
Min medicinflicka hade plötsligt blivit annonspelare för apotekskedjan med över 275 apotek runt om i landet. 
”Det är kul”, säger hon och försvinner in bland alla blodförtunnande-och blodfettsmediciner, hårdvara i Lomma. 
Jag bjuder på reklamsnutten här. 
Nej, jag får inte ens en burk julsenap för besväret. 
Jag gör det för jag gillar Pia. 
Det räcker längre än waranpiller. Och är dessutom mycket ofarligare.
 

Inga kommentarer: