fredag 19 juli 2013

Nackspärr

Så var det tid igen. En ny skada pga allt bloggande-nackspärr. Det är priset man får betala, och hålla i gång bloggen i 1835 dagar. 
Och. 
10 000 timmar! 
En magisk gräns. Det är först när man tränat i 10 000 timmar som man blir virtuos på sitt instrument: antingen du spelar fotboll, spelar ett instrument, går på lina, bloggar osv. 
Jag har alltså nått dit nu med bloggen. Jag har lagt ner mina 10 000 timmar och är alltså en virtuos på att blogga. 
Fan tro´et. Det måste också till uppslag. Idéer. Plus mycket annat som inte går att räkna i tid.
Och så då bloggskador som kommer som ett brev på posten. Just nu har jag åkt på nackspärr-se bilden på löpsedeln.
 
Under resans gång har jag tidigare skrivit om mina bloggskador. 
Den 12 februari 2009 berättade jag på bloggen om min första skada. Efter 400 blogginlägg drabbades jag av bloggskuldror. Ont värre. Thomas Andersson i Lomma gav mig massage och fixade till mig.
 
Den 16 juni 2011 efter 1281 inlägg skrev jag om att jag drabbats av musarm. 
Stökigt. 
Det tog sin tid. Musen stökade runt med mig. 
Jag led och bloggade vidare. 
Musen överlevde inte, men det gjorde jag. 
Den 6 mars 2012 efter 1575 blogginlägg åkte jag på STUDENTARMBÅGE. 
”Du har fått studentarmbåge. Slemsäcken svullnat. Kärlbristningar. Vilat på armbågen. På fel sätt under många år. Bloggat för mycket, helt enkelt, förklarade kiropraktor, Laszlo Halasz, på Ryggcentrum i Lund för mig. 
Och i dag efter 2235 inlägg på bloggen, är det tid för nackspärr. Alltsammans är skitåkommor som man inte dör av. Visst gör nackspärr ont, men det är bara till att köra vidare. 
Är man en virtuos efter 10 000 blogg timmar, så är man. 
Det har varit värt alla uppräknade skador. 
Roligaste blogg inlägget att skapa av alla 2235?
Jo, att min son Johan kommer ut med en barnbok, Magister Tutnäsa. 
Efter det kan jag ta vilka bloggskador som helst, så det så. 
Boken kommer ut i augusti, men redan nu kan du förbeställa boken om den sköna men tokiga, Magister Tutnäsa.
Klicka HÄR!

Inga kommentarer: