onsdag 10 juli 2013

Konflikt med fastighetsbolag mörkas!

För några dagar sedan, fick jag några bilder från Tommy. Han skrev: 
”Det har hänt en del ut efter Höje ån på andra sidan. Alltså mitt emot där jag bor. De senaste veckorna har en ny kaj pålats och muddrats.” 
Det lät spännande, tyckte jag. Mitt i semestern är Lomma på väg, att få en ny kaj. Dessutom i anslutning till det historiska Brohusområdet. 
En fin lokal nyhet. 
I går kom så en ny rapport från Tommy som grävt vidare.
Tommy ställde en rak fråga om planerna till projektchef Ingemar Nilsson på tekniska förvaltningen i Lomma kommun som svarade: 
”Arbetet med att anlägga ny kaj och brygga ut med Höje å görs inom exploateringen av Brohusområdet. Kommunen och CA har tyvärr inte lyckats att komma överens vad det gäller vissa bitar angående bryggan och parken innanför. Så snart vi vet hur det blir kommer vi att informera om detta.” 
Det var nästan ett bra svar, men bara nästan. Klart är ett det råder strid om tingens tillstånd. Inte minst den historiska parken. Det blev en löpsedel på det. Frågan är bara vad striden handlar om. 
Det mörkar Ingemar Nilsson. 
Varför? 

Inga kommentarer: