lördag 27 juli 2013

Det var bättre förr

Den här bilden publicerade jag på bloggen rekordsommaren 2010. Det var före mobilkamerornas intåg i vårt mänskliga liv. Min termometer i Täppan slog i taket. 
50 grader varmt! 
Rekord för Lomma. 
I dag läggs det dagligen ut otaliga bilder på Facebook med dagens temp. Folk älskar att berätta att ”just nu där jag befinner mig är det 25 grader varmt”. 
När solen öser sin glädje över oss och stränderna i Lomma fylls till bredden med glada badare från när och fjärran, töms givetvis bloggen på sugna läsare. 
Jag har full förståelse för att det är bra mycket roligare och guppa i böljan den blå, än att sitta och njuta av mina blogginlägg i en skuggig vrå.
 
Tomt. Fast ändå inte. Det finns trots allt några hundra besökare kvar på bloggen. Trots att jag tappat minst lika många för stunden. 
Det är också tomt på badinlägg på bloggen. Orsaken är tämligen enkel. 
Under fem somrar har jag skrivit om badlivet i Lomma. Jag har också publicerat otaliga badbilder. 
Denna sköna sommar, känns allt detta som en tröttsam repris. Därför kör jag en sommar utan badlivet i Lomma på bloggen. Det får bli som det blir. 
Vi får svalka av oss med en annan reprisbild från bloggens brokiga liv. 
Julaftonsdoppet Anno 2010. 
Tala om kontraster.
 

Inga kommentarer: