måndag 10 juni 2013

Här har du ditt väder i midsommar-från Lomma till Korpilombolo!

Först vill jag höja ett varnande finger. Det är tio dagar kvar till midsommarafton, så alla tidiga väderprognoser, får tas med en viss nypa salt. 
Jag ville bara bli först ut. Snart nog kommer alla de andra. TV, radion och tidningarna. 
Till min hjälp har jag haft meteorologen Martin Hedberg, känd från TV. Jag gick helt enkelt in på hans utmärkta vädersajt, Klart.se och plockade fram uppgifterna för midsommar-från Lomma till Korpilombolo. 
Platser där jag helt enkelt har nära och kära, denna midsommar. 
Vad blir det då för väder?
Ja kolla in själva. Det är inga större variationer. Dansen kring midsommarstången kan komma och gå med paraplyet uppfällt-från söder till norr.
Fast i Korpilombolo får Pia med familj njuta av midnattssol. Mellan Lomma-Korpilombolob är det 162,2 mil. 
Usch, vad långt. 
Nu åker vi!  
Var god skölj, kanske man skulle kunna säga, men mycket sol blir det också.

Inga kommentarer: