fredag 28 juni 2013

Gubbsjukt

Nu är det inte så att jag ska racka ner på någon. Tvärtom är jag imponerad av alla som i min ålder eller t o m äldre farbröder som drabbas av gubbsjuka. 
Ja, inte den där trista varianten. 
Prostatacancer. 
Det kommer jag inte att behandla här. 
Nej, det är den glada varianten. 
Ni vet den när farbröder i min egen ålder och t o m äldre gentlemän, jagar unga galanta damer.
Först ut det senaste året har varit playboykungen, Hugh Hefner 87 år, som likt en ståndare gifte sig med sin pistill, Crystal Harris, 27 år. 
Åldersskillnaden 60 (!) år. 
Hugh kunde vara både morfar och farfar åt sin unga brud. 
Men tro inte att jag är avundsjuk för det. 
Nej, bara jag tänker på hur jobbigt Hugh måste ha det för att tillfredsställa sin unga böna, blir jag svettig. Jag tänker naturligtvis på hustruns unga vänskapskrets med musikdunket, Swedish House Mafia. 
Det är vid sådana musikaliska stunder som Hugh önskar att han aldrig blivit född till denna jord. 
För inte tala om när Crystal vill dansa zumba natten lång. 
Nästa till rakning är den kände skådespelaren James Woods, 66 år. Pensionären har gått och kärat ner sig i Kristen Bauguess, 20 år. 
Jo, ni läste rätt. 
Kristen är endast 20 år gammal. Hon har i stort sett nyligen lämnat den svenska gymnasieskolan, om hon nu varit svenska, vill säga. 
En fördel med James gubbsjuka, är att han redan är vithårig. Kanske är det så också att James älskar, ”Swedish House Maffia, vad vet jag. Träning ger färdighet. 
Men tro nu inte att jag är avundsjuk. 
Inte för en sekund. 
Inte ens på hans IQ som lär ligga på magiska 180. 
Tvärtom beundrar jag åldringarnas mod. Det är nästan som att begå harakiri i gubbsjukans tecken i offentlighetens ljus. 
”Sätt på kaffehurran, men ingen konjak i dag”. 
Ja, där ser ni hur jag har det.
VÄPNAT RÅN I LOMMA!
Läs Sydsvenskan HÄR!

Inga kommentarer: