torsdag 9 maj 2013

Tung ammunition i vykortskriget om Lomma

Det här är ett alldeles nytt vykort över Lomma som ni aldrig tidigare har sett. 
Lomma kommun firar 50 år som kommun i år. Här har ni ett pin färskt jubileumsvykort. 
Vykortskriget började med att jag publicerade två nya vykort över Lomma hamn, i det annars så vykortsfattiga Lomma. 
Kommunens kanslichef, Eva Elfborg, stod på kommandobryggan och laddade genast med moteld. Hon skickade ut en torped i form av kommunhövdingen själv, kommunalrådet Anders Berngarn.
 Träffen skedde helt följdriktigt nere i hamnen. Anders Berngarn bläddrade genast upp fyra andra vykort som kommunen tidigare tagit fram. Bloggslagskeppet svajade till betänkligt av attacken. 
Det finns bara ett nog så allvarligt problem med sammandrabbningen. 
”Vykorten finns endast i samband med festligheter där kommunen är inblandade. Typ Lommafesten den 24-26 maj. Vi vill inte konkurrera med näringslivet", berättar Anders Berngarn för mig. 
Jag hostade till som ett gammalt skrov. Sköt av min moteld. 
Anders Berngarn som samlar på vykort, fick mina två vykort som jag i min tur fått av Skånsk Dyk Service och som jag skrev om på bloggen (scrolla en bit ner). 
Den träffen tog. 
”Oj, så fina. Med dessa två har jag 632 vykort från Lomma kommun, tack, tack.” 
Anders Berngarn blev alltså mycket glad. Det blev jag med. 
Undrar just vad Eva Elfborg på kommandobryggan tycker. 
Det står 1-1.
 

Inga kommentarer: