tisdag 7 maj 2013

”Jag har en plan”

”Jag har en plan” 
För drygt två månader sedan passerade bloggen en milstolpe. En halv miljon människor, hade besökt min blogg. Det är en enastående siffra för en liten blogg. 
Det finns ett par hundra miljoner bloggar i hela vida världen. Ett flertal är megastora. De finns företrädesvis i USA. 
I andra länder har bloggare blivit fängslade, för vad de publicerat på sin blogg. Andra har vänt upp och ner på tingens ordning. Vissa har blivit andningshål för en kvävande livsluft. 
I Sverige tycks modeindustrin funnit en ny väg ut med hjälp av unga naiva flickor.
Orsaken till varför man startar upp en blogg, är lika många som det finns olika skor på folks fötter.

”Jag har en plan” 
Mitt i allt detta finns då lilla jag som marscherar framåt med min miljonblogg. Därför är min plan, att skaffa mig ett varumärke. 
En löpsedel. 
Ja, ni kan se mitt förslag redan här och nu. 
Ni som följer bloggen har säkert sett dessa löpsedlar. Det är min egen idé. Inga andra bloggare har en sådan löpsedel i sitt sortiment. Jag misstänker att jag kan vara ensam om metoden i den enorma blogg världen. 
Det beror givetvis på att det krävs vissa kunskaper, att trolla fram ett sådant löp. Men först att komma på själva idén, så att säga.
Nu grunnar jag över att trycka upp den i papper m m. 
Kan det fungera? 
Det är i alla fall min plan.
        TA I TRÄ-förverkligad plan 
Lomma har begåvats med en nya skulptur. Alldeles bakom biblioteket har motorsågskonstnären, Daniel Andersson, skulptur av kommunfågeln, Skrattmåsen, placerats. Det ser riktigt trevlig ut. Inte minst för mig som bor i bostadsrättsföreningen, just det, Skrattmåsen. 
Det var bloggens kulturambassadör, BG, som tog bilden. 
Tack.

PINFÄRSK NYHET 
Ett nytt bostads- och markförsörjningsprogram för åren 2013 – 2026 för Lomma kommun, har godkänts. 
Läs själv hela paketet. 
Klicka HÄR!

Inga kommentarer: