tisdag 21 maj 2013

Hotta Gubben

Det här är Cecilia. 
Medan Laszlo på Ryggcentrum i Lund, knådar min ömmande rygg, sköter Cecilia om allt annat i receptionen. 
Cecilia har varit med förr på bloggen. Det var i julas, när hon julpyntade mottagningen. 
Nu sopade hon i stället in en rak höger med sommarblomster: 
”Du borde hotta upp bloggen”, larmar Cecilia som trots sin ungdom följer bloggen. 
”Hotta och hotta”, svarar jag, en mossig kvarleva från Per-Albin Hanssons folkhemsideal. Sedan skrattar vi gott, så mina ryggkotor dansar polka. 
Cecilia är nämligen den perfekta sällskapsdamen, innan Laszlo slår ihjäl all form av Let`s Dance i ryggraden. 
Starten på veckan har alltså varit tuff. 
Inte nog med att jag nu måste hotta upp bloggen. I går fick jag också en rejäl snyting av Skånes landshövding, Margareta Pålsson, och Lommas kommunhövding, Anders Berngarn-se bilden. 
När vi sammanstrålade i Lomma, ställde de en rak fråga till mig. 
”Hur många kommuner har Skåne”? 
Det blev en sänkning. 
”Kan du inte det, Rockbäck”? 
Jag stod tyst som ett annat fån, medan hövdingarna skrockade förtjust och brände av uppföljaren. 
”Där satte vi dig på potten ordentligt”. 
”33”, kluckade hövdingarna till slut. 
Det kändes som om vi borde röka fredspipa. 
Jag knallade stukad hem. 
I mailboxen ett mail från Hannah som ville ”rock on” med hotta Gubben. 
 Ja, jävlar i min lilla låda. 
Sicken start på vickan.
 

Inga kommentarer: