lördag 13 april 2013

Otur

Man kan ha otur på många olika vis. 
Många har otur i kärlek, andra i spel eller otur att befinna dig på fel plats vid fel tillfälle. Det finns folk som då t o m blivit skjutna. 
Tala om osis. 
Den 3 april i år drabbades jag själv av otur i mina kontakter med Vårdcentralen i Lomma. Efter att ha väntat med luren mot örat i 1 timme, 15 minuter och 58 sekunder, blev jag bortkopplad. 
Jag blev rasande och skrev ett tufft inlägg på bloggen.
Med all rätt.
 Pling! 
 Telefonen ringde i går. 
”Hej, det är Sirkku på Vårdcentralen i Lomma”. 
Sirkku Dahlberg är chefen själv. Nu var hon ledsen. Jag hörde det på rösten. 
Jag hade inte bara skyfflat till henne utan hela Vårdcentralen som jag har så goda erfarenheter av.
Sirkku fortsatte:
”Orsaken var ett telebrott i hela Skåne. Det var inte bara vi som drabbades utan många andra myndigheter och så. Man gick också ut med upplysning om felet på Sveriges Radio. Jag är hemskt ledsen, men du hade otur. Beklagar.”
Där satt ordet. 
Otur. 
Jag förstod genast. Plötsligt visste jag inte vem som skulle trösta vem. 
Jag gillar nämligen Sirkku. 
Hon är inte bara en populär chef, utan också en sjuksköterska med stor empati. Det slutade med att vi hissade fredsflaggan, finskan Sirkku och jag. 
Bara för det bjuder jag henne på en kul bild. 
Det är när jag i mitt oändligt spännande liv, bjöd hennes finska medsyster, Arja Saijonmaa, på champagne i Oslo. 
Tala om tur i kärlek, Sirkku.
 

Inga kommentarer: