söndag 7 april 2013

Inget inbrott i Lomma. Handväskan hittades-i linneskåpet!

 Under söndagen fick jag ett glatt besked. 
För en tid sedan skrev jag på bloggen, att påsktjuven tagit sig in i en lägenhet medan de boende låg och sov. Bytet skulle blivit en handväska med diverse värdeföremål i. 
Den drabbade familjen gjorde naturligtvis en polisanmälan. Oron spred sig i min bostadsrättsförening. Vi började allmänt se över våra lås osv. 
I dag fick jag detta glada besked från den drabbade familjen som inte alls var drabbade av någon nattlig tjuv: 
"Vi fann handväskan här hemma under alla lakanen i ett linneskåp. Allt fanns kvar både pengar, körkort och betalkort. Vi blev naturligtvis väldigt glada. Vi har i alla fall hunnit med att skaffa ett nytt lås till ytterdörren. Det kan alltid vara bra att ha". 
Jag säger då det.
Nu kan vi alla i brf Skrattmåsen i Lomma, åter sova gott.
Skönt att det slutade som en Hollywood-film, i alla fall. 
Lyckligt.

Inga kommentarer: