torsdag 18 april 2013

IKEA säljer tryckkokaren ”DILLKÖTT”!

Det var inte så här, jag tänkt mig skriva om dagens stora terrorbomb: En tryckkokare laddad med spik och metallskrot. 
Det var nämligen en sådan som förvandlade Boston Marathon till ond bråd död med kapade armar och ben. 
Redan i Stockholm sprängde sig självmordsbombaren Taimour Abdulwahab till döds med en laddad tryckkokare. 
Nej, jag hade tänkte skriva om när mormor i min barndom, konserverade mer än gröt med en tryckkokare. 
Fridfullt. 
Safta och sylta. 
Ungefär.
Nu har FBI släppt bilderna på ett förvridet skelett av tryckkokaren-se bilderna längst ner-som fick målgången i Boston Marathon, att förvandlas till ett blodigt helvete. 
Det blir knappast bättre av att jag finner att IKEA säljer en tryckkokare för 499 riksdaler. Det värsta är att IKEA har valt att kalla tryckkokaren för, håll i er nu, ”Dillkött”. Det är t o m så att berömda Billyhyllan svajar betänkligt av obehag. 
Dillkött? 
Vem blir i dag sugen på den tryckkokaren. För inte tala om dillkött.
Nej, det är nog allt tur att inte mormor lever. 
Hon hade slängt sin tryckkokare i skogen.

 LOMMANEWS
Lomma kommunhus byggs ut. 
Utbyggnad av kommunhusets entré kommer att påbörjas under vecka 17 och pågå till och med vecka 23. Läs mer HÄR!

Inga kommentarer: