måndag 25 mars 2013

Bloggen utmanar: Gör din egen KUB!

Det här är Lommabon Maja. Hon är designer och illustratör som Majali med egen mysig underfundig stil. 
Nu har jag placerat henne i en egen trivsam kub på bilden bland nästan alla 500 kuber som skolbarnen i kommunen skapat. 
På onsdag ska Lommas skolbarns kuber hängas upp på biblioteket. 
I Bjärred är det Centrumhuset som gäller. En kul idé. 
Det är naturligtvis Lomma Event som ligger bakom projektet inför årets påskvandring, ”Konst i KUBIK”.
Lomma Event har fixat fram frigolit som sågats upp i kuber i olika storlekar. Kuberna har delats ut till hågade konstnärer. 
Skaparådran har fått spira. Meningen är att kubkonsten ska ställas ut runt om i kommunen under påskhelgen. 
Jag nappade, fast på mitt lilla vis. 
Gör helt enkelt din egen lilla kub, precis som skolbarnen i Lomma/Bjärred. 
På bilden här nedanför kan du se hur det går till. 
Lätt som en plätt. 
Andra sidan får du göra som du vill. Bara det blir en kub.  
Eftersom Maja är indragen i kubprojektet, så blir hon och jag enväldiga domare. 
Den som först skickar in en bild på sin kub till mig: callerockback@rocketmail.com vinner en burk matjessill. 
Den som gör den bästa kuben får hela TVÅ burkar matjessill. 
Bra att ha, om inte annat än till midsommar. 
Och det bästa av allt. 
Du får vara bosatt var som helst i hela världen. Här finns inga gränshinder. 
Välkommen med din KUB!

Inga kommentarer: