tisdag 12 februari 2013

Se upp! Privata bilbesiktningar härjar på marknaden

I dag-tisdag- blev jag så där svårt upprörd igen. Det damp ner ett brev i lådan. Väldigt seriöst upplagt. 
Det gällde boka in min bil till årets bilbesiktning. I Malmö. Rabatt med en femtiolapp lovades också. 
”Vad fan är nu detta”, tänkte jag och grunnade både länge och väl. 
Det var något som inte stämde. Jag har alltid besiktat min bil på hemmaplan i Lomma. 
Skulle jag nu plötsligt behöva åka in till Malmö, för sakens skull?
Jag vände och vred på brevet från Carspect bilbesiktning. Efter några tankenötter ringde jag till Lomma bilbesiktning. 
”Nej, du har tid här den 17 maj kl 11:30. Du kommer att få kallelse. De vill kapa åt sig våra kunder. Riv brevet i tusen bitar”. 
Jag var utsatt för bondfångeri.
 Ush och fy, man jagas från alla håll och kanter. Gud så trött jag är på det. 
Nu har alltså privata bilbesiktningar börjat fara omkring som mobiltelefonföretagen, och all annan skit som försöker sno åt sig, ens surt förvärvda pengar. 
Privatiseringen har absolut inte varit till gagn för mänskligheten. 
Bondfångeri. 
Ordet för dagen.

Inga kommentarer: