söndag 17 februari 2013

”MILJON BLOGGEN” rullar vidare!

Söndagen, i dag den 17 februari 2013, när Sandra har namnsdag, grattis, Sandra i Halmstad, inträffar något historiskt på bloggen. 
Jag kan lyfta på hatten för en halv miljon besökare, sedan starten den 8 juli 2008. Det är, Gott Folk, en otrolig utveckling som jag inte ens i min vildaste fantasi kunde drömma om. 
Starten för alla bloggare som inte är knutna till en tidning, webb eller så, kan vara mördande trög. Det handlar i stort sätt om familjen och någon vän i förskingringen som tittar in. I bästa fall. 
För de flesta blir det inte mer än så. Redan efter någon månad är bloggaren utskriven. Bloggen lämnas åt sitt öde i cyberspace. 
Död blogg.

Från bilprovningen i Lomma till Nordkorea. 
Jag valde en något annorlunda väg in i bloggvärlden. Bort med alla dagboksskriverier. Jag mejslade fram en egen stil, men framför allt: 
Jag skrev och skriver om precis allting. Inget är varken för stort eller smått. Från Lomma till världen. Lokal-global journalistik. 
På mitt vis.
Redan efter den 15 juli 2008, började jag förstå bloggens egendomliga kraft. Jag efterlyste fakiren Kjell Swing på bloggen-se inlagda klippet. 
Efter några dagar plingade telefonen. Klockan var tio på kvällen och en man från Helsingfors i luren. 
Finland! 
Min förvåning gigantisk. 
Han gav mig lite ledtrådar. Historien om fakiren kan du läsa om HÄR
Nu kör vi mot 1 miljon besökare. 
Det kan gå. Om hälsan hänger med. 
Du som är min bloggläsare, är värd ett fång tulpaner.
Tack för att ni finns. 
 En halv miljon! 
Utan er är jag: 
”Mr Nobody”.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, Calle
Peter