tisdag 1 januari 2013

Lady Gaga och Lennart Strand öppnade slussen till bloggen 2013!

Exakt klockan 23:58:32 i natt, kom 2012-års sista besökare till bloggen. Någon var nyfiken på inlägget med Lady Gaga från den 28 augusti 2012. Det förvånar mig inte. 
Just detta inlägg är en s k kioskvältare. Lady Gaga är trots allt Lady Gaga som lockar massor av besökare från hela världen till bloggen. Däremot blev jag mycket förvånad över 2013-års första besökare till bloggen, några minuter efter det magiska tolvslaget. Jan Malmsjö hade knappt hunnit avsluta, ”Klocka ring”. 
Personen klickade in sig på inlägget med mästerlöparen Lennart Strand (1921-2004), från den 9 september 2012. Jag berättade om Lennarts besök hemma i min Täppa i Lomma för 24 år sedan.
Jag är rätt säker på, att i båda fallen rör det sig om personer från ett land med engelskan som modersmål. Spännande värre. För man har att välja på 1990 publicerade inlägg på min blogg. Det visar också att min bloggteknik är framgångsrik. 
Jag blandar och ger, högt och lågt. Från lokalt material från Lomma till internationella utblickar, "huller-om-buller-bloggen". En diversehandel, men så är jag också er lokalredaktör i världen, med allt vad det innebär. Tusen saker att hålla reda på.
 Pust!

Inga kommentarer: