lördag 26 januari 2013

Eric med kepsen-MFF:s årskort 2013!

Nu blir det kultur.
Det är också lika så bra att vara tydligt med en gång. Det här är läsning för nördar. MFF-nördar. 
Det finns få saker i världens om slår ut dagen, då man åker in till Swedbank Stadion och hämtar ut ÅRSKORTEN, inför en ny allsvensk fotbollssäsong. 
Det är lördag förmiddag. Biljettluckorna öppnar klockan 10.00. Vinden svinkall, extra allt som det blir när det är -5 grader med tvärblåst över Swedbank Stadion. Det bildas kö. Snart nog har jag mina ÅRSKORT som värmer mina frusna fingrar med ljusblåa naglar. 
Mitt Herrskap, det är något av den totala lyckan som endast vi MFF-nördar begriper. 
Den 1 april allsvensk premiär, Malmö FF-Halmstad BK. En klassisk match. Jag blir nästan på sjuk av förväntningarna som bubblar upp inom mig. 
Årets upplaga är annars det mest stiliga sedan MFF började med ÅRSKORT för tolv år sedan. MFF-hövdingen, Eric Persson (1898-1984), med sin älskade KEPS! 
Kan det bli bättre? 
Nä.
Du har precis läst den enda recensionen i sitt slag av ett ÅRSKORT.
Grattis! 

Inga kommentarer: