lördag 15 december 2012

Sångfågeln Carola hänger tennisbollar i sin julgran!

Mycket ska man få vara med om i juletider. Klipper inte Disney bort sagofigurer i tomtens verkstad, så hänger Carola Häggkvist tennisbollar i sin julgran. Jag vet inte vilket som är sämst, men tennisbollar i grannen...blir till en magstark överkurs för en annan traditionalist. OK, jag hänger också både det ena och det andra i granen, men det har i alla fall kopplingar till julen. Nej, röda kulor eller vilken färg som helst, ska det vara i granen. Carola bryr sig  tydligen inte om vilka kulor hon hänger i granen, men tennisbollar? Jag vill också gärna ha ett flaggspel från 1940-talet med de nordiska flaggorna. Det finns tyvärr inte att få tag på längre, men jag har det i min gran. Arvegods-se avslutningsbilden längst ner på blogginlägget.
När det gäller tennisbollar kan jag omöjligt se någon som helst koppling till julens fröjder. Om ändå vår religiösa sångfågel hängt upp Jesus i krubban på en grankvist? Men tennisbollar i julgranen, ger mig julens första allvarliga skavsår. Själv hänger jag med stolthet upp en smällkaramell jag gjorde i småskolan, 7 år gammal 1953. Nästa år fyller min chokladrulle 60 år. Det ska vi fira. Fast utan tennisbollar i granen.
FOTNOT: Bilden på Carolas julgran med tennisbollarna, har jag hämtat från hennes blogg.

Inga kommentarer: