söndag 30 december 2012

Lomma kommuns julklapp till invånarna: TVÅ DASS!

”Tack för julklappen. Nu kan vi som bor i kommunen få göra både stort som smått”. Ja, någon måste tacka. Då gör jag det. Det är minsann inget skitgöra. Kommunens egen Tomte skriver själv på hemsidan; ”Två (hårda paket) nya toaletter till Lomma och Bjärred. Den kommunala Tomten rimmar också (nåja): 
”När behovet tränger på 
Hit du nu kan gå” 
God Jul från Lomma kommun 
Därmed har Lomma kommun blivit landets första kommun som gett sina invånare DASS i julklapp. Vi fick minsann TVÅ skithus på raken. Det är till att vara frikostig. 
Man ska vara glad över det lilla. Tala om smällkaramell.
Glad blev jag också över, ”Han med ögat”, vännen Peter som upptäckte, att bloggen i fredags passerade en milstolpe med inlägget ”Pärlan”. Denna dagen tickade 470 000 sidvisningar fram på bloggen. Tala om pärla. 
Nu är det 2013 som gäller. Om hälsan står mig bi, kommer bloggen att passera över en halv miljon sidvisningar. Mäktigt. 
Med 12 inlägg till kommer en annan milstolpe. Redan i januari blir det något av ett jubileum med 2000 (!) inlägg som jag totat samman sedan starten den 8 juli 2008. Enormt mäktigt. Faktiskt. 
Fast det bästa 2013 spar jag till sist. Om någon månad eller så. Får jag uppleva mitt femte barnbarn. 
Kan det bli bättre, så säg?

Inga kommentarer: