söndag 28 oktober 2012

Bloggen firade med champagne, glada fruntimmer och ostsill (?)

När bloggen fyllde 1900 inlägg i går, firades det med en fröjdefull afton. Det började med att jag till bloggens ära, bjöd på champagne. Sedan värmde Caroline upp oss med inlagd sill med riven Västerbottenost som var visade sig vara en originell men god smakupplevelse. Varmrätten torskrygg lindad i bacon hörde egentligen hemma på en flott stjärnbeströdd restaurang. Kerstin i sin tur tog sig en sup. Blev glad i hatten. Tafsade på mig. Det är härligt med ostädade fruntimmer. Sjöng gjorde världen Mikael, med en röst som som fick oss att tänka på Peter Mattei som invigde ”Friends Arena” i SVT1. Benny för dagen en städad karl, men hjärtligt glad över livet. Förundrad blev jag över Peters planer på att dra till Panama och fiska blåval. Fotograf var ingen mindre än Rita Hayworth. Dagen till ära något i höjden, trots hon ratade snapsen. Över oss alla vakade, ”Lilla frun”. Precis så gick det till, när bloggen fyllde 1900 inlägg som nu plötsligt blivit 1901 inlägg med detta. Sedan lirade Johan Blohm i ”The Refreshments”, hela natten lång. Nu går jag och lägger mig.

Inga kommentarer: