lördag 22 september 2012

Carola har fått in en katt bland hermelinerna

I går när jag var ute på nätet och kollade in bilder på Carola, satte jag kaffet i vrångstrupen. Mitt i den enorma smet med bilder på vår sångfågel, poppade det upp en bild på BG. Min egen bloggs kulturambassadör. Han var dessutom tämligen ensam man bland alla bilder på Carola. Den enda starka konkurrensen kom från musikgeniet, Stevie Wonder. Robin Gibb räknas inte. Han avled tragiskt i levercancer.
BG som jag ringat in med ett rött hjärta, naturligtvis, är alltså tämligen ensam mansperson i bildsörjan. Och Carola som nu längtar efter en man och allting. Hon har garanterat själv varit inne och beundrat BG:s keps, så vem vet hur det här slutar. Jag har då den den smärtsamma plikten upplysa Carola om att BG, redan är gift med Eva sedan många år tillbaka.
I dag stod jag och hängde över kundvagnen på Lidl i Lomma, sydost om apfelstrudeln. Man kunde tro att jag våldtog åbäket till kundvagn. Det var första dagen på hela veckan jag var ute och luftade mitt hjärtflimmer. Jag var mycket trött. Då dyker BG upp, men utan keps. Visst hade han läst blogginlägget med Carolas drömmar om en man och få dela sänghalmen med.
Vi skrattade gott tillsammans som bara män kan skratta, när män har något gemensamt att skratta åt. När jag sedan drog att han, BG, minsann nu också hamnat mitt bland alla bilder på Carola på nätet, ja, då myste vi, så som bara män kan mysa, när män har något gemensamt att mysa åt. ”Gå hem och googla bilder carola blogg”, tipsade jag. ”Bilden kommer från ett inlägg jag skrev på bloggen den 11 november 2009”. Världen är allt bra liten. ”Carola, BG är klart snyggare utan keps. Nästan som Herr Lidl själv. Ett litet stalltips. Passa på". Ursäkta Eva.

Inga kommentarer: