söndag 5 augusti 2012

Lommas kärlekslås väntar på OS-GULD!

Det var för en vecka sedan jag förväntansfullt lovade att hänga upp ett kärlekslås på Varvsbron (Kärleksbron) i Lomma. Kravet var ett svenskt OS-guld i London. Än så länge har Sverige tre silver. Guldmedaljen lyser med sin frånvaro. I eftermiddag seglar Fredrik Lööf och Max Salminen för medalj i starbåt. Guld tror jag inte på. För det krävs det nog att den brittiska båten blir diskvalificerad. Mitt kärlekslås får säkert ligga där det ligger och flina hånfullt åt mig. I stället har det trillat in två kärleksfulla bilder från mina bloggläsare.
Bilden på denna välfyllda bro med kärlekslås kommer från ”kärleksparet”, Peter och Kerstin. Kärleksbron fann de i Lübeck. Med sig hem till Lomma köpte de kärleksmarsipan som jag ännu inte fått smaka på. Bilden längst ner kommer från Lommas kommunhövding, Anders Berngarn. Han skickar mig den kärleksfulla bilden från Hannover och skriver: ”Här har de kärlekslås på alla sina broar. Den finaste av alla var den bro som finns bakom deras enastående pampiga kommunhuset. Givetvis kallas det för rådhus. Bifogar en bild på bron med kärlekslås”. Tack för den rapporten. Fortsätt gärna skicka bilder på kärleksbroar, när ni ändå är ute och reser i världen.

Inga kommentarer: