fredag 20 juli 2012

Tummen upp för LINGONDRICKA. Ny krögare i Lomma!

Det här är Tony. Tidigare drev han en butik i London. Nu har Tony tagit över Lommakrogen, ”Aq va Gott”. Och genast fått ett problem på halsen, nämligen lingondricka. Saken är nämligen rena rama lingonriset. På grund av papperskrångel har krogen blivit av med sitt alkoholtillstånd. Olyckligt, minst sagt. Dessutom mitt i den svenska högsommaren med en uteservering som har Lommas bästa läge. ”Jag har sökt tillstånd att få sälja alkohol. Men på grund av mitt bolag tagit över verksamheten, uppstod byråkratiskt krångel.  Jag hoppas att det löser sig så fort som möjligt. Ja, det måste det göra”, säger en stressad Tony till mig. Det är alltså bråttom. Till råga på allt, så har beslutfattarna i Lomma kommun semester. En form av lingonkris redan i starten som krögare för Tony. För ska sanningen fram, är det ingen krog som överlever med att enbart servera lingondricka. Fast den är god. Jag har själv prövat. SKÅL!

Inga kommentarer: