fredag 6 juli 2012

Senaste nytt i Lomma: En glassfabrik!

Det här är Anders. Han håller i en glasstårta. Anders har nämligen öppnat en glassfabrik vid Kajgatan i Lomma hamn. I Lomma byggs det som bekant mest i Sverige. Nu kan också besökare som känner sig överhettade, få svalka av sig med nyproducerad italiensk glass. Glass-Anders har en gedigen erfarenhet av både glass och restauranger, tex Fellini i Lund. Han sprudlar av energi och visar mig otaliga sorter som produceras i källaren. Jag provsmakar mig fram. På den lilla bilden nyligen gjord hallonglass. Godis, mina vänner, godis. "Vi har redan fullt upp. Under sommarmånaderna har kommunen berättat för mig, att en miljon människor passerar förbi", berättar Anders och slevar upp lite chokladglass för provsmakning. Lomma är verkligen på G. Det tackar vi för.

Inga kommentarer: