söndag 29 juli 2012

Lomma: Kärlekslås för OS-GULD!

Kommer jag att få hänga upp mitt speciella kärlekslås på Varvsbron i Lomma? Det krävs nämligen ett svenskt OS-GULD i London. Det finns två möjligheter redan i dag. Klockan 13.00 startar damernas linjelopp med Emma Johansson. Ni vet kvinnan som bröt det mesta i kroppen och i dag cyklar för GULD. Jag är stor beundrare av Emma. I kväll simmar en annan härlig tjej final på 100 m fjäril, Sarah Sjöström. Blir det GULD, åker mitt kärlekslås upp på Varvsbron tillsammans med de andra kärlekslåsen som redan hänger där. Ni ska veta att det är inte vilket lås som helst. Inköpt i Getinges Järnhandel utanför Halmstad för 70(!) år sedan. Nej, inte av mig utan av min pappa Calle. Där fick ni tji. Jag offrar denna raritet för ett svenskt OS-GULD. Vi håller alla tänkbara tummar och tår, så att jag blir av med mitt kärlekslås. FOTNOT: Det kan t o m dyka upp en okänd svensk förmåga och sno åt sig ett guld. En inte helt ovanlig företeelse i OS sammanhang.

Inga kommentarer: