måndag 25 juni 2012

Svenska spel bekräftar spelstoppet på Hemköp i Lomma: Avtalsbrott-kreditspel!


  ”Det stämmer att vi sagt upp avtalet, eftersom ombudet gjort sig skyldig till ett avtalsbrott, kreditspel. Svenska Spels pressinformatör på bilden till höger, Johan Söderkvist, bekräftar för mig, orsaken till varför Hemköps butiken i Lomma blivit av med spel på både ATG och Svenska Spel. Klart besked, således.

 Hemköps kommunikationschef på central nivå, Maria Nobel på bilden, ger mig koncernens syn på det inträffade: ”Det har hänt att någon butik har blivit avstängd en vecka eller två pga av små anmärkningar, men aldrig blivit av med spel helt. Vi håller på och bildar oss en uppfattning och en komplett bild över den här situationen. Och eftersom jag inte har alla fakta så kan jag inte uttala mig om det”.

 Den 23 maj skrev jag att familjen Eltén som drev Engströms i Lomma, valde att flytta in spelverksamheten till Hemköps lokaler. Det är fel. Jag beklagar det. Rätt ska vara att Hemköp tog över spelverksamheten. Jag skrev också att Roger Eltén sagt att man tillåtit kreditspel i 19 år. Han hävdar att det var fel. Rätt ska vara, enligt honom, att man bedrev spelverksamhet under 19 år. Inte kreditspel. Hur som helst, så har nu Svenska Spel bekräftat att Hemköp i Lomma inte längre är deras spelombud, beroende på avtalsbrottet kreditspel. Det är nog så allvarligt. Själv kommer jag på grund av en viss aggressivitet som jag utsatts för efter mina skriverier, att för egen del införa ett köpstopp hos Hemköp i Lomma. I stället för ödsla energi på min enkla person, borde ilskan riktas mot ATG och Svenska Spel. Det är inte jag som fällt Hemköp för avtalsbrott pga kreditspel. Efter att ha handlat i butiken, visserligen under olika ägare, i 30 år, sätter jag punkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

JÄVLA TÖNT!!!!!