lördag 9 juni 2012

Så kommer jag att blogga om EM i fotboll

Jag undrar i mitt stilla sinne, vad min gamla mormor skulle tycka om de här s k bikini-jeansen. Framtidens modebyxa som redan är här. Mormor, sömmerska av rang, hade nog tyckt det varit för lite tyg att jobba med. Annars hade hon gillat utvecklingen, fast i den tekniska världen. Där går det snabbare med en framtid som redan är passerad med hästlängder. I dag när allt fler sitter uppkopplade med skärmar i knäet, samtidigt som man spanar in händelserna i TV-apparaten på väggen, känns det mossigt att referera en fotbollsmatch. Alla som är intresserade, har ändå sett allt, läst alla kommentarer, hört allt, framlänges och baklänges. Under sommarens OS-sändningar kommer t e x BBC lägga ut 24 (!) livestreamar samtidigt. Varför måste jag då rapa upp allt på min blogg? Mitt nytänkande är, att för dagen koppla samman det som poppar upp i min hjärna. Poppar inga kopplingar upp, får det vara bra med det. Jag skriver något helt annat. Heller låter allt vara som det är. Egentligen vill jag försöker gå på tvärs mot all journalistik. Jag ska jobba på att tänja på gränserna. Vinkla stenhårda vinjettbilder som en löpsedel, så jag får bloggbesökarna att bli nyfikna. Tvärnitar. Det finns ett riskmoment med det här. Jag kraschlandar i skräp. Jag är beredd att ta den risken, t o m bli utskrattad. Jag skäms inte att skämmas. Mina journalistkolleger ruskar redan nu på sina huvuden. Journalister är nämligen grymt konservativa i sitt yrkestänkande. Jag en gammal BloggGubbe ska försöka se framtiden som hör ungdomen till. Häng med!


 

Inga kommentarer: