tisdag 12 juni 2012

Parkeringsplats i Lomma förvandlas till FESTPLATS!

Det här är Anki. Hon heter egentligen inte så, men alla kallar vi på ANKI, när vi får en fis på tvären. Anki är nämligen en populär ordförande i min bostadsrättsförening, Skrattmåsen, i Lomma hamn. Nu rustar hon för en storslagen fest på lördag. Det ska bli 25-års jubileum. Det var då byggbolaget, Kullenbergs, slet till sista kronan, för att få färdigt området. Jag med min familj blev först med att flytta in den 1 juli 1987, sedan gick Kullenbergs i konkurs. Anki drar jubileumsprogrammet för mig, utan att nästan hämta andan: ”Vi börjar med frukost i vår samlingslokal. Sedan blir det Melodikrysset. Klockan 17.00 samlas vi vid tältet för en jubileumsskål. Tipspromenad. Fiskdamm för de små. En timme senare kör vi i gång grisfesten i tältet. Ja, sedan ska du, Calle, kåsera om dina 25 år i föreningen. Bevare oss väl. Och till slut spelar Los Latinos upp till dans. Det blir alltså klackarna i tältduken.” Tältet kommer att resas på vår parkeringsplats. Någon annan utväg finns inte. Den normala gräsplätten där vi glöggade in julen, räcker inte till på långa vägar. Etthundra (100) boende, har nämligen anmält sig som jubileumssugna. Det blir alltså fullt tält på parkeringsplatsen, om man säger som så. Nu är den stora frågan. Vad tusan ska jag prata om? Jag får väl ljuga samman en story om Rita Hayworth, och BH:n någon hängt på Täppans torkstreck i våras. Fest i Kapernamun som min mormor alltid sa, så då blir det väl det.

Inga kommentarer: