onsdag 27 juni 2012

Hoppsan! Nu är vi TVÅ jävla töntar-jag och Lommabladet!

Lommabladet som kommer ut i dag, har en helsida om spelkraschen på Hemköp i byn. Hittills har jag varit ensam om att skrika i öknen. Jag har utsatts för spott och spe. Ja, t o m har en anställd på Hemköp förbjudet mig att skriva en rad till om det olustiga spelstoppet i butiken. Man ska aldrig förbjuda en journalist att skriva. För min egen del blev resultatet att jag fortsatte rota i spelsörjan. Detta ledde i sin tur att Svenska Spel bekräftade för mig att det beror på avtalsbrottet kreditspel. Till Lommabladet säger ATG:s ombudschef, Susanna Nygård: "Man blir inte uppsagd som ombud utan att det har hänt något riktigt allvarligt". Hemköp har alltså försökt lägga locket på skandalen. Jag började bända upp det. Lommabladet hakade på. Nu väntar vi bara på att Sydsvenskan och Skånska Dagbladet ska vakna. Här nedanför klippet från dagens Lommabladet. Skrollar du en bit ner på bloggen, så får du förklaringen till jälva tönt också. Nu är vi två töntar-jag och Lommabladet.

Inga kommentarer: