tisdag 8 maj 2012

Misstänkt seriemördare finns på Facebook!

Till min stora förvåning, finns den misstänkte seriemördaren, Peter Mangs, på Facebook. Bilden på den egendomliga människan stirrar på mig. Det är bara till att gå in och lägga till mannen som misstänks för tre mord samt över dussinet mordförsök i Malmö som din vän. Det enda du behöver göra är ett litet klick. Jag måste få framföra mina starka tvivel. Det är något som är fel. Norges galning, Anders Behring Breivik, är bortplockad. När han greps kunde alla rusa in och plocka hem läbbiga vapenbilder på Breivik. Det gjorde vi, inte minst massmedia. Det går inte längre. Tack.
På Peter Mangs Facebooksida finns hans s k intressen inskrivna. Förutom att han är man, gillar kvinnor, så är hans intressen Dog Bless You som handlar om hundar, en norsk sida om kändisar samt Sverigedemokraterna i diverse olika varianter. Plötsligt känns det inte alls roligt, att vara med i den världsomspännande Facebook-familjen. Möjligen är det så, att det är någon annan galning som öppnat ett Facebook-konto i den misstänkte seriemördarens namn. Det är inte omöjligt. Facebook är i mångt och mycket rena rama Vilda Västern. Jag bara väntar på att Peter Mangs beslagtagna maskering snart dyker upp på Facebook. Den med kepsen finns redan på Twitter.
Du milde min tid. Jag börjar bli för gammal för sådant här.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt uppenbar fakesida