onsdag 2 maj 2012

Historiskt KÄRLEKSLÅS mellan Helsingfors-Lomma!

Ja, så har det inträffat som jag trodde var helt omöjligt. Lomma har fått ett KÄRLEKSLSLÅS med den finska huvudstaden, Helsingfors. Det skrivs historia, mina vänner. Det började med att jag fick några bilder från Lommabon, Lawe, som varit i Helsingfors. Upptäckte Kärleksbron som var översållad med kärlekslås, en internationell företeelse. Jag skrev om det på bloggen den 23 april. Raljerade lite. Plockade in de futtiga kärlekslåsen som hängts upp på Varvsbron i Lomma. Utmanade storslaget Helsingfors. Man är väl skåning.
För en tid sedan damp det ner ett mail från Elisabeth Heinrichs på Helsinki City Tourist & Convention Bureau. Elisabeth, en vacker kvinna, bilden här ovanför, fångade upp mitt blogginlägg om kärlekslåsen. Hon skriver till mig: ”Vad roligt att ni har inspirerats av Helsingfors kärleksbro! Helsingfors ansågs faktiskt redan år 2009 vara en av Europas mest romantiska städer. Lomma har valt en tuff konkurrent!”
På den finska turistbyrån gillade man alltså min lekfulla tävling. Nu har man t o m lagt ut den på sin Facebook sida. Tack Elisabeth Heinrichs. Nu låter vi kärleken blomma mellan Helsingfors och Lomma. Snacka om ett ovanligt PR grepp. Jag undrar om jag får en kram som tack av kommunalrådet Anders Berngarn. Fast jag föredrar att kramas med kanslichefen Eva Elfborg. Jag ber att få återkommer i ärendet. Kramas på! Med eller utan kärlekslås.

Inga kommentarer: