lördag 21 april 2012

Sommarens cykeltrend-FIXIES!

<
Låt oss konstatera det med en gång. Den här modeflugan är inget för oss skraltiga Gubbar eller Gummor. Läs vidare och du förstår vad jag menar. En fixies kostar från några tusenlappar till allt för många tusenlappar. Grejen är den att hojen är helt avskalad på både bromsar och växlar. Inga onödiga prylar. Färgerna kan du själv bestämma. Varför inte en grön kedja? Med andra ord så är hojen lätt att bygga, för en någorlunda händig person. Det var cykelbuden i New York som började med fixies. Nu brakar modet snart över oss alla. Till hösten kommer det t o m en actionfilm som handlar om cykelbud på fixies. Här nedanför kan du se ett klipp från Youtube som över 1,8 miljoner redan sett. Jag tror jag fortsätter trampa mig fram i tillvaron med min mjölkcykel. Säkrast så. I alla fall för Lommaborna. Och mig själv.

Inga kommentarer: