fredag 30 mars 2012

Vinterutrustning på-allsvensk fotbollspremiär i helgen!

Gå po match? Dra då ner mössan över öronen. Den allsvenska fotbollspremiären kan nämligen bli en kylslagen tillställning. I vart fall på måndag kväll, då jag bänkar mig på Swedbank Stadion, för att se på Malmö FF-Gefle IF. Vädertjänsten hotar med knappt en grad i luften. Det blir till att dra på sig de långa, tjocka handskar, vinterkängorna och Gun-Britts hemstickade MFF-mössa som värmande tryckkokare. OBS! Exklusiv. Den enda i sitt slag. Fast vädret får bli som det vill, för äntligen är kulan i luften.
Visste ni, att man inte får/bör skriva, ”kulan i luften”? Alla sportjournalister av rang undviker denna slitna klyscha. Ja, risken för mobbing är stor. Så därför busar jag och skriver det igen: äntligen, kulan i luften! Dessutom älskar jag gå mot röd Gubbe, vad nu det har med saken att göra. Jag en sportnörd, älskar min fotboll och MFF. Därför har jag ett digert program i helgen. Lördag tre matcher. Söndag två matcher. Jag ser dessa på TV. På måndag kl. 19.00, är det så äntligen tid för MFF. HÄRRRLIGT, som Björn Ranelid skulle sagt.
Och kan ni tänka er. Det kommer att gå bra för MFF i år. Expressens monster till sportkrönikör, Mats Olsson, har nämligen tippat att IFK Göteborg vinner årets allsvenska. En dödskyss vi blåa tackar för. Mats har nämligen för vana att tippa fel. År ut och år in. Alltid fel. Det öppnar för MFF i år. Kulan i luften, Mats.

Inga kommentarer: