fredag 16 mars 2012

Calle Rockbäcks BLOGG anfaller hushållen!


Tro det eller ej, men nu anfaller bloggen dig t o m via din brevlåda.
-Man mäktar snart inte med mera, suckar Rita Hayworth uppgivet och gömmer sitt ansikte.
Tidningen GALORE kom ut i dag. 10 000 exemplar. Delades gratis ut till 8842 hushåll samt 866 företagare i Lomma/Bjärred.
-Världsrekord för en bloggare i Lomma/Bjärred, som Björn Ranelid skulle uttryckt saken.
Bläddrar du fram till sidan 83, stirrar du in i mitt flinande tryne.
Marika Yamoun, född Gustafsson och uppväxt i Lomma, har skrivit ett porträtt om min enkla person.
Hon skriver:
"Lommas egen glokala bloggare".
Hon använder ordet glokala som jag inte ens hittar i Svenska Akademiens ordlista.
Det är, hur som helst, trevligt att bli uppmärksammad, för vad man ställer till med.
Tack Marika!
Det får vi fira med lite dragspelsmusik.
Utanför Hemköp i Lomma halvlåg den här mannen med sitt bälgaspel. Han kom med flyttfåglarna från Rumänien.
Nej, förresten. Han är bättre utan ljud.


1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att det inte stod BloTTare istället för BloGGare? Lätt att skriva fel.
Jag tyckte han spelade ovanligt fint på sitt dragspel, han fick en tia av mig idag.

Bodil