lördag 3 mars 2012

Årets händelse: MFF:s årskort kom i dag med våren!

Solen sken. Man fick knäppa upp ”rockajävulen”. Hemma i Täppan började krokusen sticka upp. Gräsmattan tittade förvånad, grön och fin, fram. MFF släppte sina hett efterlängtade årskort. Solen gnistrade extra vackert ljusblått denna lördag förmiddag ute vid Stadion.
För det ska ni veta. Alla vi blåa nördar, har längtat efter denna dag. Den fotbollsfria vintern utan MFF ( Real Madrid, Manchester U osv, räknas inte) ä
r alltid en plåga. För allsvenskan med Malmö FF är en kär gammal vän.
Den blåa vännen, Rebecka, berättar på Facebook, att hon t o m hört sånglärkan i dag-bilden till höger.
Livet ler igen. För min egen del blir det säsong 57 (!) som jag följer klubben i mitt hjärta på plats.

Sofie rotade bland alla årskorten. Hennes leende som vårsolen, när hon till slut radade upp mina sex beställda årskort för över 25 000 riksdaler.
-Du kommer väl på träningsmatchen mot Viking Stavanger nästa lördag, sa hon och kvittrade förtjust över en blå Gubbe med ”rockajävulen” uppknäppt.
Ni som inte håller på ett lag, är bara till att beklaga. Det finns inget ljuvligare än när kulan åter är i luften, en sliten klyscha jag gärna tar till.
Vi möts på Swedbank Stadion den 2 april. Då ska Gefle få stryk.
Basta!


Inga kommentarer: