lördag 11 februari 2012

VARNING! Mailkonto på Hotmail bombat med skit!

För tio år sedan öppnade jag ett mailkonto på Hotmail. Ett s k gratiskonto. Det var i mailandets barndom med starkt begränsad möjlighet att lagra tex inkommande bilder och dokument.
Våra konton på den tiden blev snab
bt fyllda till bredden. Problemet byggde emellertid Hotamail relativt snabbt bort.
Allt har under alla år fungerat utmärkt. Men så har jag också varit en försiktig general. Spam och massutskick togs genast bort.
För en tid sedan fick jag ett mail från en kompis. Av bara farten öppnade jag det. Mitt första och enda misstag. I efterhand såg jag att det var ett massutskick.
-Satan, tänkte jag.
Jag har sedan dess blivit bombad med skit.

En dag kom jag inte in alls på min mailadress. När jag försökte fick jag upp ovanstående trista meddelande. Totalstopp. Ja, ni kan läsa det dystra beskedet själv...”någon manipulerar din internetanslutning”.
Där sitter jag nu. Mitt i skiten. Alla mina försök med att nå en mänsklig kontakt med Hotmail slutar i tomma intet. Det finns inga levande människor i cyberspace.
Det här är alltså ett gratiskonto. Det innebär att Hotmail inte förbinder sig att ha några åtagande mot mig. Jag sitter fast i smeten. Alla mina adresser är borta osv.
Får ni mail från mig med min adress: brostvarmare@hotmail.com
Öppna inte. Ta omedelbart bort det. Någon djävul sitter alltså och kör ut skit till mina mailkontakter. Och jag kan inte göra något åt det. Hopplöst.
Hackerattack!?
Nu är det så att jag har fler mailkonto. Maila mig i fortsättningen till den här adressen: callerockback@rocketmail.com
Har du tips och uppslag, hur jag ska gå till väga? Hör av dig till mig.

Inga kommentarer: