måndag 13 februari 2012

Min supermobil svartare än döden-helt borta med vinden!

Det är tydligen inte min tid i tekniklivet. Jag har tidigare skrivit om hur mitt Hotmailkonto bombats. Nu är det tid för nästa krasch.
I början av januari blev jag med en ny superfin mobiltelefon, med alla möjliga omöjliga finesser. Samsung Galaxy S II. Hetast i branschen. Då.
Efter omgivningens tjat gav jag alltså till slut med mig. Nu skulle även Rockbäck bli modern. En gammal byracka skulle lära sig sitta. Bakelittelefonen ett minne blott.

Visst blev det en omställning. Men icke alls så svår att lära sig hantera som kunde befaras. Jag började också picka som alla andra ungdomar på bussen. Några större problem med det lilla tangentbordet, hade jag inte heller. Mina korviga fingrar träffade för det mesta rätt.
Jag behövde inte ens öva. Byrackan började förvånande snabbt lära sig att sitta.
Då anfölls plötsligt mobilen av svårmod.
-Natti, natti, Rockbäck. Nu skiter vi i dig.
Sa Samsung Galaxy S II.
Gardin ner.
Sedan några dagar är jag alltså utan mobiltelefon. Fanskapet slocknade. Stendöd. Helt bort med vinden. Hur jag än lockar och pockar med nyladdat batteri, så ligger den där svartare än döden.
Vill ni mig något. Ring på bakeliten. Den funkar ALLTID: 040414758

Inga kommentarer: