tisdag 28 februari 2012

Lomma: Den vilda jakten på en föreläsning!

Det här är Göran Schmitz. Han är sedan drygt ett år tillbaka bibliotekschef i Lomma.
En kul idé är att man numera bjuder in vanligt folk som har något att berätta för allmänheten. Det är där jag kommer in i bilden med min BLOGG. Jag tränger mig in bland författarbesök som Maj-Gull Axelsson och Augustnominerade, Amanda Svensson.
-Det ska bli trevligt, säger Göran Schmitz och ler, där han sitter i bibliotekets föreläsningssalen.
Kan han säga.
-Det är nu min jakt på en föreläsning börjar, svarar jag och suckar uppgivet.

För ska sanningen fram, så vet jag inte hur jag ska kunna fylla en hel timme den 28 mars mellan 18.00-19.00.
Andra sidan, så skulle jag kunna hålla på och prata sönder hela natten till torsdagen den 29 mars, då Jonas har namnsdag. Fast då hade säkert alla blivit galna, inte minst bibliotekschefen Göran. Det är därför jag satt honom på en stol.
Mitt problem är att jag snart har publicerat 1600 inlägg på bloggen. Det kan röra sig om närmare 8000 (!) bilder. Jag googlade och fick upp-se bilden här ovanför-en bråkdel av alla bilder jag plågat mina läsare med.

Hur gör jag med Dr Kurberg? Galningen som drog i gång hela cirkusen. Han har aldrig varit riktigt klok.
Är han rumsren att ta med?
Hur ska jag hitta ut och in all denna sörja, Göran?
Jag tror bibliotekschefen sover dåligt natten till den 28 mars.
Det var allt tur jag satte honom på en stol.





LYSTRING!
Biljettsläpp den 14 mars 2012. Kostar inget. Begränsat med platser. Den 28 mars kl. 18.00 börjar jag. Ja, om...jag, fått samman en föreläsning av BLOGGRÖRAN.
Välkomna!

Inga kommentarer: