fredag 17 februari 2012

Jag körde rakt in i en trafikolycka!

En liten röd bil-vid pilen-står inklämd mellan två långtradare. Inget favoritläge, precis.
Ambulans. Polisbilar. Räddningstjänsten. Sirener. Olycka!
Någon skadad? Kanske död? Det är väl ingen jag känner? Hemska tanke.
Det är så man tänker när man ser en olycksplats.
Rysningar. Skräckfyllda ilningar.
Jag var på väg ut från Lomma på 103:an mot Lund. Alldeles innan bron över motorvägen möttes jag av denna syn som ni kan se på bilden. Fullt kaos. Jag passerade sakta förbi och tänkte på Per Nedvall.

Det här är Per Nedvall. Han är känd som Stålmannen i Lomma. Jag har skrivit om Per förr på bloggen.
Per är brandman: rökdykare, insatsledare, gruppbefäl osv. Vi träffades hemmavid på parkeringen. Givetvis blev det tal om olyckor och bränder.
Maffiga saker. Ond bråd död. Jag har själv sett hur Per utan dödsförakt, brakat in i en brinnande lägenhet och räddat liv.
Vi sa hej och så körde jag rakt in i olycksplatsen som ni ser på vinjettbilden. Typiskt.
Det blev en bild. Utan den ingenting. För Sydsvenskan skrev så här:
”...olyckan inträffade strax efter klockan 10 nära den lilla rondellen på väg 103. Inga personskador är kända”.
Det var allt.
Hur det slutade?
Titta på bilden här nedanför.
När jag körde hem från Lund stod den lilla röda bilen med baken intryckt vid väggrenen. Damen med ryggen mot kameran ville inte vara med på bild. Det var hon som körde bilen.
-Jag klarade mig. Ingen fara, sa hon och pratade vidare i mobiltelefonen.
Det kändes befriande. Lycka.
Vi tackar vår Herre.
Det är jag som maskat över registreringsskylten samt ett företagsnamn. Om nu någon undrar.


KUNGABARN PÅ G?
Karolinska sjukhuset har stängt av P-platser utanför förlossningsavdelningen inför den kungliga förlossningen, rapporterar TT.

Inga kommentarer: