söndag 15 januari 2012

Gladiatorvagn-dyr leksak för gamla griniga Gubbar

Såg ni Stjärnorna på slottet? Johan Rheborg överraskade deltagarna med att de fick pröva på Segway. Ni vet den där mickapären från Solsidan, där Rheborg som Fredde fräser omkring på en s k Gladiatorvagn.
Jag tyckte det såg roligt ut. Kan det vara något för gamla griniga Gubbar, att hotta upp tillvaron med? Dessutom är de yttre förutsättningarna, där jag bor i Lomma, rena rama racerbanorna för just en sådan maskin.
Men vad kostar då en Segway?
Jag har kollat in nypriset: 77 375 kr inkl. moms.
Lägg till extra material som aluminiummattor med gummirillor, 1180 kr,stötabsorberande komfortmatta av industrigummi,1245 kr, sadel (jag vill kunna sitta), 15 000 kr, samt snabbfäste för styrstång, 420 kr.
Jag har lagt ner projektet. Tvärt. Sååååå roligt ska vi inte ha. En gammal grinig Gubbe måste tänka på den tunna pensionen.
Vad betalade då TV för hyra fem sådana maskiner till lördagens program: 4000 kr/timmen.
Var god skölj, licensbetalare.

2 kommentarer:

Karin sa...

Såg i ditt arkiv att du skrivit mycket om fakiren Kjell Swing, det var min mormors bror =)

Anonym sa...

Hej hej!
Men "Solsidan" visas i TV 4 som inte är finansierat med licensmedel...
/Hägred