lördag 28 januari 2012

Nu twittrar jag också-om chokladpudding!

Det tog tid. Orsaken är banal. Jag fattade inte vitsen med twitter. Andra sidan så tar jag tid på mig.
Det tog också lång tid innan jag skaffade Internet. Under hela 1990-talet använde jag min dator som skrivmaskin. Det var först 2001 jag kopplade upp mig. Även då var jag skeptisk. Orolig över att hela rasket skulle sprängas i luften om jag tryckte på fel knapp. Det hände inget, bara flöt på i expressfart.
En dag sa mina söner till mig:
-Far, du måste börja blogga.
Blogga?

Sagt och gjort. Jag startade Dr Kurbergs blogg. Galenskap i kubik. Mad som blogg, fast med eget påhittat material. Det kunde blir hur tokiga inlägg som helst. Fantasin sprängde alla gränser. I dag tronar minnet av Dr Kurberg lite här och var på cyberspace.
Det hade det goda med sig att jag lärde mig bloggverktyget. Och det i sin tur resulterade i en mer allvarlig callerockback.blogspot.com, alltså bloggen som du läser just nu.

I veckan började jag äntligen twittra. Poängen med det är att följa olika personer. Jag följer tex Magnus Uggla, Anders Jansson, Jenny Strömstedt, Maria Wetterstrand, Barack Obama, Ricky Gervais mfl. Kul. Givetvis får de ta del av min klokhet, tex att jag ska laga chokladpudding på mormors vis.
Vem vet. Twitter puddingen hjälper kanske till och skapar fred i världen. Tekniken, kära vänner. Tänk då vilken insats min kära mormor har gjort.

Nu är jag så färsk twitthttp://www.blogger.com/img/blank.gifrare, att ingen följer mig. Ingen har hakat på chokladpuddingen på mormors vis. Fast vem bryr sig om en nybörjare.
Hela världen twittrar, sägs det. Nu även jag. Börja du också. Följ mig så lovar jag att följa dig.
Vi möts på twitter.
Och alltid på bloggen.


OBS: Här hittar i mig på twitter:

Inga kommentarer: