lördag 14 januari 2012

Dokusåpa-den äkta varan!

Jag har alltid velat skapa en riktigt bra dokusåpa på bloggen. Uppslag har inte saknats, men den där riktiga pricken över i, har inte velat infinna sig. Det kan givetvis bero på att jag inte är någon fan av dokusåpor. Jag tycker bara det är jobbigt att ödsla tid på dessa TV-varianter. Det ger mig ingenting. Tomt.
Men så en dag så small det till.
Det började med en tvål.


I min tvålsamling hittade jag en Maja tvål. Ni vet en sådan där tvål man alltid skulle köpa med sig hem från Spanien under 1960-talet.
Jag bestämde mig för en äkta dokusåpa. Jag skulle jämföra en Barnängens tvål mot en Maja tvål.
Vilken varade längst?
Matchen kunde börja.
Jag tvättade och skrubbade mig. Duschade. I veckor. När Maja tvålen var slut, hade det gott åt FYRA (4)! Barnängen tvålar.
Fråga mig inte varför.
Men en äkta såpa blev det till slut på bloggen.

Inga kommentarer: