onsdag 11 januari 2012

Blogginlägg 1500!

Min blogg skriver historia i dag. Du läser just nu nr 1500 av alla mina blogginlägg sedan starten den 8 juli 2008. Jag öppnade lite försiktigt med att berätta om Hitlers omfattande medicinlista och gasproblem.
Bloggen fyller alltså ETTUSENFEMHUDRA i dag. Självklart får Marilyn Monroe står för gratulationerna-se vinjettbilden.
Allt sedan Hitlers gasproblem, har det varit en helt fantastisk resa. I särklass det roligaste jag gjort under mina mer än 40 år som journalist.
Faktum är att jag tillhör en unik grupp bloggare. Det är inte många i världen som bloggar som fyllt 65 år. Det visar undersökningen av 112 miljoner bloggare som den amerikanska webbplatsen Technorati genomfört. De flesta bloggarna ligger i åldersspannet 24-44 år. Sedan avtar intresset, för att närmast dö ut efter 65 år fyllda...

En sådan här dag måste naturligtvis också firas med en nyhet. Pinterest.com är den nya stora webbplatsen för sociala medier som är på väg att erövra världen. Minns vad ni läste det först. Enligt en rapport från Experian Hitwise hade Pinterest 11 miljoner besökare under sista veckan i december.
Såååå...många har inte jag.
En normal bloggare har mellan 5-15 besökare om dagen. Jag närmar mig 1000 besökare. Dagligen!
Det är värt att fira, 1500 gånger om.
För så länge min hälsa inte blir allt för jävlig, så tutar och kör jag.
Vi lyfter mot 1501 blogginlägg.
Häng med!

Inga kommentarer: