fredag 2 december 2011

Tack för alla namnförslag till Lommas nya kanal!

Så här långt har man kommit i dag med den nya kanalen. Det börjar faktiskt likna en torrskodd kanal ut mot Kajgatan i Lomma hamn.
Kanalen har inget namn. Med gatuchefen och projektledaren i hamnen, Ingemar Nilssons goda minne, utlyste jag en tävling bland mina fantastiska bloggläsare: var med och döp kanalen!
Det blev en stor succé. Många skickade in till mig, de mest kreativa namnförslagen som tänkas kan.

Nu sätter vi stopp med förslag. Alla dessa goda förslag har jag skickat vidare till kommunen. Jag frågade Ingemar Nilsson om namnförslagen hädiskt nu åker i närmsta papperskorg.
-Nej, i papperskorgen hamnar de absolut inte, svarar han mig och fortsätter:
-Vi kommer att hantera förslagen tillsammans med representanter från Miljö och Bygg. Det är nämligen de som är utsedda av kommunen att namnge gator och platser.
-Tack så jättemycket! Det är många bra förslag, slutar en nöjd Ingemar Nilsson.
Därmed har kommunen tagit över namnfrågan.
Jag vill än en gång tacka er alla som skickat in namnförslag på Lommas nya och enda(?) kanal.
Bra jobbat!
FOTNOT: Mitt grepp i bloggvärlden är historiskt. Mig veterligt har ingen blogg tidigare dragit igång ett offentligt dop.

Inga kommentarer: