lördag 3 december 2011

Kungaskandalen i all ära: Vem slaktade vår JULGRAN?


I veckan brann bocken i Gävle. Det återstår endast ett stålskelett. Samma natt utsattes brf Skrattmåsens julgran i Lomma för sabotage. Något samröre kan knappast finnas, men ändå.
Inte nog med julgransslakt. Julgransmarodörerna stal också granens båda ljusslingor. Rena rama julgransplundringen.
-Det är för sorgligt. Tänk att man inte kan få ha något i fred, säger Anki till mig. Hon är ordförande i bostadsrättsföreningen.

Anki är upprörd. Jag har full förståelse för det. Vi är faktiskt många som bor i föreningen som är förbannade över tilltaget.
En som morrar alldeles extra är min granne, Peter. Det var Peter som under stormen för snart en vecka sedan, räddade granen från att förvandlas till en flygande Peter Pan över takåsarna. Han slet som en bäver-se bilden här ovanför-och lyckades besegra stormen.
-Vi ger oss inte. Jag har en ny hemlig taktik att ta till. Granen ska upp igen, med nya ljusslingor och allt, säger Peter till mig.
Kungen, kaffeflickor och gangstersamröre i alla ära. Det är sabotaget mot vår julgran som oss grannar emellan är det stora samtalsämnet.
Skäms på er, tjuvar och banditer!

Inga kommentarer: