lördag 17 december 2011

En vecka kvar till tomten: Lommabornas julklapp öppnas redan i dag!

Det här är Kristina Johansson. Hon är kommunens näringslivsutvecklare.
Vad vi inte visste, är att Kristina tidigare jobbat både i USA och i Skottland, samt startat upp egna företag.
Hon fick mitt uppdrag att slå in en julklapp till Lommaborna. Det gjorde hon.
Till råga på allt, så öppnade jag den redan i dag-lördag, en vecka före tomtefar (mitt rättstavningsprogram vill ändra till tomtebloss) knackar på dörren.
Ni vet hur det är. Vi barn har det inte lätt, så här alldeles för många dagar innan dopparedagen. Hårda paket är vad som gäller.

Först blev jag glad. Sedan blev jag betänksam. Nej, det var inget paraply i paketet.
-Paraply hoppas jag innerligt vi slipper sommaren 2012 i Lomma, säger Kristina till mig och så skrattar vi ikapp.
Det är minsann ingen dålig önskeklapp, för en önskeklapp är det i allra högsta grad. Önskedrömmar är bland det svårast tänkbara att förverkliga.
-En låååååååång härlig, varm, solig sommar med fyllda badstränder i Lomma. Det vill jag ge i julklapp till alla, fortsätter hon och spricker upp i ett soligt leende.

Jag ger henne ett tips: blir maj månad regnig och blåsig, finns det stora förutsättningar för en fin, fin sommar i Lomma.Det har jag lärt mig efter alla år som boende vid havet/sjön/sundet (kärt barn har många namn).
Då behöver man inte ta med sig paraplyet i badet, som jag fick göra för ett antal somrar sedan.
-Hoppas du har rätt, säger Kristina och avrundar med ett God Jul!
Tack du.
Det räcker med att titta ut genom fönstret, så värmer din julklapp alla drömmar om en ljusnande framtid.

Inga kommentarer: