fredag 9 december 2011

Bloggen avslöjar: Tidsplanen för bombhålet i Lomma-bredband till himlen!


Bombhålet mitt i byn!
Alla som besöker Lomma Centrum kan inte missa det övermåttan trista bombhålet.
Den första tidsplanen för igångsättande var efter semestrarna i somras. Av det blev ingenting. Oenighet om garagets storlek, ekonomi m m sköt projektet på framtiden. Byggande av nya fräscha lägenheter samt COOP EXTRA med ett underjordiska garage med muskler (om COOP får som dom vill), lär bli en lååång-bänks-vaaariant.
Den 1 december skrev jag ett mail till fastighetsägaren Midrocs kommunikationschef, Karin Skiöld-bilden till höger. Jag efterlyste en ny tidsplan.
Här kommer den:

Hej! Ursäkta att svaret har dröjt! Midroc har lämnat in en bygglovsansökan, och preliminärt så kommer den att tas upp i byggnadsnämnden den 28 februari. Bygglovet kan alltså tidigast antas då. Det finns ett marklov redan, och vi tar just nu in anbud från markentreprenörer. Trolig start av markarbetena är därför under första kvartalet 2012. Med vänlig hälsning Karin Skiöld
Tack för det beskedet, Karin. Även om det var i magraste laget.

Nu något helt annat.
Min mor dog den 23 maj i år. Allt, givetvis, väldigt sorgligt. I mars sa jag upp hennes telefon. Det gick inte längre.
Min mor befinner sig alltså numera hos änglarna bland molntapparna hos vår Herre Skapare. Då får hon brev från TELE2. Mer än ett halvt år efter att hon avled.
Telebolaget hälsar min döda mor med ett hurtigt Hej!
Sedan upplyser TELE2 henne om att hon numera har bredband. Därmed kan hon surfa enkelt och billig, slipper modem, driftsäkert bredband. Och som extra krydda 50 kr i rabatt.
Bredband upp till himlen!?
Min mor hade mycket humor. Hon skrattar nog gott åt erbjudandet. Hon som aldrig någonsin ens ägde en dator.
Mellan varven slår verkligheten dikte
n.

1 kommentar:

Tele2 sa...

Hej Calle,

Vi beklagar att det har skickats hem reklam till er i din mammas namn. Det är ytterst olyckligt och beror förmodligen på att hennes namn fortfarande ligger kvar i något av våra system.

Mejla mig gärna så ska vi se till att rätta till detta så snart vi kan.

Med vänliga hälsningar

Cecilia Uhr, Tele2

cecilia.uhr@tele2.com