söndag 27 november 2011

Tuff första advent i Lomma: STORM MED ORKANVINDAR!

SMHI graderar upp stormen som är på väg in över oss till klass 3. Det innebär:
"Mycket extremt väder väntas som kan innebära stor fara för allmänheten och mycket stora störningar i viktiga samhällsfunktioner. Allmänheten uppmanas att följa upp ny information på Internet, radio eller TV".
I kväll blir det alltså till att "kura skymning". Om du ändå ska gå ut, så får du spika fast hatten på huvudet. Och ta för allt smör i Småland inte med dig adventsljuset ut. Brinntiden är alltid kort i orkanens öga.
Andra sidan (1):
Vi har varit med förr. Bilderna på min badbrygga i Lomma som ni kan se, publicerade jag på bloggen den 4 oktober 2009. Den gången överföll stormen mig.
Jag tänkte som så, att jag kör en repris av bilderna, så kan vi redan nu se hur det kommer att se ut i kväll.
Det är faktiskt rätt så fiffigt av mig.
Andra sidan(2):
Om nu SMHI:s stormvarning med orkanvindar inte slår in, så har du i alla fall fått se hur det hade kunnat se ut.
Det är, trots allt, rätt så fiffigt av mig ändå.
Trevlig första advent.
Och du:
Spika fast hatten!

Inga kommentarer: